INFORMACJE DOTYCZĄCE ODSTĄPIENIA OD UMOWY I PROCEDURY REKLAMACYJNEJ
Prawo odstąpienia od umowy
Zgodnie z aktualnymi przepisami (ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta), mają Państwo prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Termin odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie towaru.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas:
PETSMILE Patrycja Surmacz-Jagielska,
ul. Centaura 11, 44-117 Gliwice,
e-mail: sklep@petsmile.pl,
tel.: 731 457 443
o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Zachęcamy do skorzystania z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który można pobrać TUTAJ. Został on także dołączony do maila wysłanego do Państwa w celu potwierdzenia przyjęcia zamówienia. Użycie formularza nie jest obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali nam Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy.
W przypadku odstąpienia od umowy zwrócimy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas) niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpieniu od umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji chyba, że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie. W obu przypadkach nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia nam dowodu jego odesłania w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Zwracany towar prosimy odesłać nam lub osobiście dostarczyć (na adres: PETSMILE, ul. Centaura 11, 44-117 Gliwice) niezwłocznie , a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeśli odeślą Państwo towar przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towaru. Zwracany towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń w transporcie.
Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
Procedura reklamacji wadliwego towaru
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, ponosimy wobec Państwa odpowiedzialność na zasadach określonych w ustawie o prawach konsumenta.
W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem okresu odpowiedzialności sprzedawcy, powinniście Państwo poinformować nas przykładowo:
- Wysyłając (pocztą tradycyjną lub elektroniczną) lub dostarczając osobiście zawiadomienia na adres naszej siedziby (tj. PETSMILE, ul. Centaura 11, 44-117 Gliwice, sklep@petsmile.pl). Zachęcamy do skorzystania w tym celu z wzoru formularza reklamacyjnego, który można pobrać TUTAJ. Został on także dołączony do maila wysłanego do Państwa w celu potwierdzenia przyjęcia zamówienia.
- Osobiście poprzez wypełnienie formularza reklamacyjnego w naszej siedzibie w Gliwicach przy ul. Centaura 11.
W razie wyrażenia przez nas takiej konieczności jesteście Państwo zobowiązani do udostępnienia reklamowanego towaru w celu przesłania go do naszej siedziby na nasz koszt w związku z potrzebą dokonaniu jego oceny i podjęcia decyzji o uznania bądź nie uznaniu reklamacji.
W przypadku wykrycia wady reklamowanego towaru mają Państwo prawo:
- żądać wymiany towaru;
- żądać naprawy towaru;
- złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny - w określonych przypadkach;
- złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy- w określonych przypadkach.
Do Państwa żądania ustosunkujemy się w najszybszym możliwym terminie (nie później niż w ciągu 14 dni) w formie pisemnej poprzez pismo wysłane drogą pocztową lub elektroniczną.
W razie wątpliwości zachęcamy do zapoznania się z ustawą o prawach konsumenta i stronami UOKiK, które szczegółowo definiują Państwa uprawniania w zakresie reklamacji wadliwych towarów. Zachęcamy także do kontaktu z nami – postaramy się odpowiedzieć na wszystkie Państwa pytania w tym zakresie.